Internet je dobrý sluha, ale zlý pán. Túto skutočnosť na vlastnej koži pocítili najmä rôzne americké a svetové známe reťazce s tovarom od výmyslu sveta. Módni giganti, hračkárske kolosy, ale aj rádiopotreby – tí všetci boli zasiahnutí. V poslednej dobe to však postihlo najmä druhý menovaný segment, konkrétne spoločnosť Toys’R’Us.
Prečo známe reťazce krachujú?
Nástup doby internetovej a kupovania všetkého v e-shopoch zatočil so stovkami obchodov mnohých reťazcov. Nie je totiž jednoduché konkurovať lacnému Amazonu a podobným službám. Práve toto stojí za krachom známych spoločností, ako je Sears alebo spomínané hračkárstvo Toys’R’Us. Okrem nich má problémy aj Saks Fifth Avenue alebo požičovňa DVD nosičov Blockbuster, ktorá už zavrela všetky svoje obchody.
Známe reťazce krachujú, ľudia prichádzajú o prácu
Očakáva sa, že tieto krachujúce obchody za sebou zanechajú spúšť vo forme množstva ľudí bez práce. A to nie je dobré pre spoločnosť, ani pre celú krajinu. Väčšina týchto gigantov má len v USA stovky až tisíce obchodov. Len spomínané hračkárstvo zamestnáva v USA viac ako 30 tisíc zamestnancov, čo je populácia mesta.
Známe reťazce ovplyvnia aj výrobcov
Samozrejme, kolobeh je kolobeh, a tak touto skutočnosťou sú ovplyvnení aj výrobcovia hračiek, ktoré sa predávajú v tejto sieti. Všetkým klesli hromadne akcie, pretože deti pomaly, ale isto prechádzajú na tablety a iné elektronické hračky. Koniec týchto reťazcov znamená pre spoločnosť úplnú zmenu. Kam budeme chodiť na nákupy? To všetko bude do pár rokov iba na internete a my budeme doma zavretí objednávať si aj špáradlá z internetu?
Treba dúfať v zmenu
Hoci momentálne známe reťazce prišli o zákazníkov, je možné, že sa trend časom otočí a ľudia začnú mať opäť záujem o tradičné nakupovanie. Má totiž svoje čaro. Úspech pritom tkvie aj v cenách, ktoré sa môžu stanoviť nižšie a teda sa tieto obchody môžu stať konkurencieschopné aj voči internetovým spoločnostiam.
Čo poviete, ako to dopadne? Odpoveď poznajú možno aj v spoločnosti Finanzpartner. 🙂