Počítajte s nami

Staň sa súčasťou komunity odborníkov

"Chceš rozbehnúť podnikanie? Odvážny plán. Budeš čeliť prekážkam, prinášať obete, trpieť a pýtať sa, ako dlho ešte. Na náročnej ceste ti padnú vhod skúsení odborníci, s ktorými môžeš počítať. Počítajtesnami.sk je portál o životných príbehoch úspešných ľudí, ktorí začínali ako ty, o tvrdej poctivej práci, o novinkách z oblasti financií, realít a práva. Ak sa chceš posunúť vpred, spoznať veľký svet a žiť slobodne a nezávislo, neváhaj vstúpiť."

ZISTIŤ VIAC

Vyspite sa do úspechu. Ako spánok ovplyvňuje pracovný výkon?

Zverejnené

Ak sa vám zdá osemhodinový spánok ako luxus, je načase zobudiť sa. Pravdou je, že žijeme v dobe, keď ľudia pri predstave výdatného spánku chtiac či nechtiac pociťujú výčitky svedomia. Je to normálne? Nie je.

Povaľač, lenivec či spachtoš, tak sme si zvykli častovať toho, kto si rád zdriemne. Aby sme sa podobnému označeniu vyhli, vyhýbame sa spánku. Chyba!

Pamätajte, ako všetko v živote, aj toto je len a len o vás a vašich preferenciách. Nemusíte spať osem hodín, ak vám k reštartovaniu organizmu stačí šesť. Ale ak vám je na nabratie nových síl osem hodín málo, pridajte si. Jediný správny systém je ten, ktorý vyhovuje vám.

Keďže sa cez víkend menil čas, mnohí ľudia pocítili narušenie biorytmu. Stačila hodina navyše a telo sa vyviedlo z rovnováhy. Vidíte, aké dôležité pre organizmus je mať svoje stereotypy? Potrebuje pravidelnú regeneráciu.

„Každú noc, keď idem spať, umriem. A každé ráno, keď vstanem, som znovuzrodený.“

Mahatma Gandhi

Ak vám najbližšie niekto povie, že dlhý spánok je strata času, že treba spať krátko a dlhšie pracovať, nestresujte sa a nič si nevyčítajte. Každý človek to má predsa nastavené inak. Možno vy (vyspatý) za osemhodinovú pracovnú dobu „odmakáte“ viac ako on (nevyspatý) za 12 hodín. Účelom spánku je predsa to, aby sme počas dňa dosiahli optimálny pracovný výkon, a teda jeho prínos v dosahovaní cieľov je nepopierateľný.

Do úspechu sa musíte v prvom rade dobre vyspať. Vedeli ste, že v spálni nemá byť taká vysoká teplota, ako v ostatných miestnostiach? Dbajte na to, aby ani v zime neprekročila 18 °C. Aspoň dve hodiny pred spaním už nič nejedzte, inak budete mať „ťažké sny“. Vypnite všetky svietiace displeje. Televízor patrí do obývačky. Nevybavené pracovné maily pod perinou neriešte. Posteľ využívajte len na dve veci. Spánok a… Sladké sny!

„Každý, komu sa dobre darí a má úspech, musel o niečom snívať.“