S posledným mesiacom roka sa tradične začalo obdobie mikulášskych a vianočných party organizovaných pre zamestnancov a spolupracovníkov.
Takéto oslavy sú z hľadiska etikety odlišné od žúrovania v kruhu blízkych priateľov. Aby sa vám nestalo, že od hanby na druhý deň (prípadne už nikdy) neprídete do práce, prinášame zopár užitočných tipov, ako sa na firemných party správať a čoho sa vyvarovať.
- S alkoholom rozumne. Každý pozná svoje hranice, stanovte si limit. Nemiešajte. Pite veľa vody. V priebehu večierka si dajte aj kávu, prípadne čaj.
- Jedlo, ktoré si naložíte na tanier a nedojete, nevracajte späť. Aj keď sú bohato naložené stoly lákavé, netrávte pri nich celý večer. Po použití servítky či špáradla ich dôkladne zlikvidujte.
- Nepreháňajte to s rozprávaním. S každým konverzujte približne rovnaký čas. Vyhnite sa hlbokým úvahám o biznise. Hostiteľovi a organizátorom večierka sa nezabudnite poďakovať.
- Nesťažujte sa. Nie ste na porade, ste na oslave, tak oslavujte. Ak sa začne sťažovať niekto iný, šikovne zmeňte tému.
- Pozor na módne výstrelky, extravagantné či nevhodné kúsky oblečenia, neprimeraný make-up či príliš výraznú kolínsku.
- Príďte načas. Snažte sa doraziť v priebehu prvej polhodiny od oficiálneho začiatku. Nechoďte sa len ukázať, aby sa nepovedalo. Keď už dorazíte, zotrvajte, zabavte sa a vychutnajte si večierok. Je predsa odmenou za vaše celoročné úsilie.
Múdrosť na záver:
„Etiketa znamená, že sa správame o niečo lepšie, než je práve nutné.“
Will Cuppy