Počítajte s nami

Staň sa súčasťou komunity odborníkov

"Chceš rozbehnúť podnikanie? Odvážny plán. Budeš čeliť prekážkam, prinášať obete, trpieť a pýtať sa, ako dlho ešte. Na náročnej ceste ti padnú vhod skúsení odborníci, s ktorými môžeš počítať. Počítajtesnami.sk je portál o životných príbehoch úspešných ľudí, ktorí začínali ako ty, o tvrdej poctivej práci, o novinkách z oblasti financií, realít a práva. Ak sa chceš posunúť vpred, spoznať veľký svet a žiť slobodne a nezávislo, neváhaj vstúpiť."

ZISTIŤ VIAC

Sedem krokov k vyššiemu sebavedomiu

Zverejnené

Preč s komplexmi menejcennosti! Dosiahnite najlepšiu verziu svojho ja. Život je krátky, preto platí staré známe – čím skôr, tým lepšie. 

Keď sme písali o motivácii, zhodli sme sa, že nízka sebadôvera je prejavom negatívneho zmýšľania a že si zaslúži samostatný článok s tipmi, ako to zmeniť. Nech sa páči. Prinášame sedem krokov k vyššiemu sebavedomiu. Inšpirujte sa, naberte odvahu, aplikujte v živote a vystúpte zo svojho tieňa.

KROK PRVÝ: Precitnite. Dobré ráno, konečne to viete. Máte problém so sebavedomím. Poznať východzí stav je pred plánovaním trasy viac než nutné. Skvelý začiatok!

KROK DRUHÝ: Definujte narušiteľa. Alebo inými slovami – spoznajte svojho nepriateľa. Čo vám ničí sebavedomie? Čo z vás robí horšiu verziu vášho ja? Ide o vašu vlastnosť, okolnosť alebo konkrétneho človeka?

KROK TRETÍ: Tento je najťažší. Viete, že máte problém a už aj poznáte nepriateľa. Čo môže nasledovať? Zahájenie bojovej operácie! Ak vám sebavedomie narúša niektorá vaša vlastnosť (napr. výbušnosť, bojazlivosť, atď.), zvoľte strategický útok. Naplánujte si čiastkové ciele a vyhodnocujte ich. Pamätajte, tréma či komplex existuje predovšetkým vo vašej hlave. Ak vám však šliape po sebavedomí konkrétny človek, najlepšou taktikou je spočiatku ústup. Ignorujte ho a hotovo. Vy jeho nezmeníte, ovplyvniť viete iba svoje správanie. Možno narážky, ktoré si tak veľmi pripúšťate k srdcu, vôbec nemyslí vždy zle a vás sa dotýkajú len preto, že sú vašou Achillovou pätou. Nenechajte iných, aby sa vám dostali do hlavy, lebo tam neostane priestor pre zdravý rozum.

KROK ŠTVRTÝ: Zmierenie. Prijmite sa taký/á, aký/á ste. Príklad: Toto som ja. Som taký/á, aký/á som. Toto sú moje dobré vlastnosti… Toto sú moje zlé vlastnosti… V živote sa mi stali tieto krivdy… No mal/a som v živote aj veľa šťastia, napríklad v tomto… Čo bolo, nezmením. Čo ľutujem, tiež nezmením. Ale čo zmeniť viem, je toto… (doplňte podľa seba).

KROK PIATY: Nakopnite sa. Povedzte si – viem, kto som, čo mám za sebou, čo ma brzdí a čo ma poháňa a už nikdy nedovolím, aby so mnou zametal môj vlastný strach. Tak!

KROK ŠIESTY: Socializujte sa, ale pozor, nie bezhlavo. Spoločnosť si vyberajte. Uvedomte si, ktorí ľudia vám neodoberajú energiu, ale naopak dávajú, ktorí vás nevyčerpávajú sústavným sťažovaním sa, ale naopak, šíria pozitívnu energiu, ktorí si vás vážia takého, aký ste a nekritizujú čokoľvek, čo poviete alebo urobíte. Ak takých ľudí vo svojom okolí máte, držte sa hlavne ich.

KROK SIEDMY: Ponaučenie. Vždy, keď vás opäť ovládnu pochybnosti o sebe, spomeňte si, aké náročné bolo zbaviť sa ich naposledy. Vyžaduje si to toľko času, vôle a úsilia, že je oveľa efektívnejšie ich hneď v zárodku zničiť.

Hlavne sebavedomo, priatelia!