Počítajte s nami

Staň sa súčasťou komunity odborníkov

"Chceš rozbehnúť podnikanie? Odvážny plán. Budeš čeliť prekážkam, prinášať obete, trpieť a pýtať sa, ako dlho ešte. Na náročnej ceste ti padnú vhod skúsení odborníci, s ktorými môžeš počítať. Počítajtesnami.sk je portál o životných príbehoch úspešných ľudí, ktorí začínali ako ty, o tvrdej poctivej práci, o novinkách z oblasti financií, realít a práva. Ak sa chceš posunúť vpred, spoznať veľký svet a žiť slobodne a nezávislo, neváhaj vstúpiť."

ZISTIŤ VIAC

Legendárny Walt Disney: ako sa mu podarilo vybudovať miliardový biznis?

Zverejnené
walt disney

Značka Walt Disney  je jednou z najhodnotnejších značiek na svete, a niet sa veru čomu čudovať. Filmy tejto produkčnej firmy pozná každý – malé deti, dospeláci, ale aj seniori. Už o pár rokov pritom oslávi svoju storočnicu (v roku 2023), čo vo svete nemá obdoby. Jej zakladateľ s rovnakým menom bol jeden z najkreatívnejších mužov, akí na svete kedy žili.

Walt Disney sa stále sťahoval

Svojim rodičom môže byť vďačný za to, že už v mladom veku spoznal Ameriku – sťahoval sa totiž až trikrát. Pochádza zo skromných pomerov, čo je ďalší dôkaz, že aj chudobný človek sa môže stať úspešným milionárom. Ide iba o snahu a výdrž. Odmalička bol veľkým fanúšikom Charlieho Chaplina a vo svojom voľnom čase chodil často aj do divadla. Okrem toho sa venoval aj kresleniu, ktoré doslova miloval.

Walt Disney chcel byť hercom, nevydalo…

Nie vždy sa nám podarí stať sa tým, čím sme pôvodne chceli. Walter chcel byť hercom, napokon však ostal kresliť karikatúry a komiksy pre noviny. Jeho brat Roy ho dosadil do reklamnej agentúry, kde mal kresliť reklamné vizuály. Dlho tam však nevydržal a vyskúšal spraviť rozprávku na vlastnú päsť. Všetkým v Kansase sa páčila, ale Kansas nebol pravým miestom na výrobu animákov. Išiel preto do Hollywoodu.

Hollywood znamenal začiatok mega úspechu

Hneď po príchode do Hollywoodu Walt Disney načal novú éru disneyoviek – spolu s jeho bratom a ďalším animátorom. Práve tu sa zrodil nápad o myšiakovi Mortimerovi, ktorého neskôr premenovali na Mickey Mouse. Odtiaľto to už išlo, ako sa povie, z kopca. Mickeyho miloval každý a jeho príbehy začali zabávať celý svet.

Práve tu vznikol potenciál merchandisingu, teda tovarov založených na mene a tvári Mickeyho Mousea. Rovnako vznikla myšlienka založenia obrej rozprávky, teda Disneylandu, ktorý sa stal fenomenálnym úspechom.

Vidíte to: aj z mála sa dá dosiahnuť veľa. Ste pripravení na zmenu kariéry a celého života? 🙂

  • Zdieľať